Endodonti (Kanal Tedavisi) nedir?

Dişin dışında bulunan sert tabakalarının altında, dişin canlılığını sağlayan ve sıcak-soğuk gibi uyaranlara cevap veren, damar ve sinir paketinin bulunduğu bir bölüm vardır. Bu bölüm PULPA adını alır. Diş çürükleri ya da diş kırılmaları sonucunda bu bölgenin açığa çıkması veya zarar görmesi kanal tedavisi ihtiyacını doğurur. Endodonti, diş pulpasına kadar ilerlemiş olan problemler ile ilgilenen ve tedavisini yapan diş hekimliği dalıdır. Özel aletler yardımıyla kök kanalları temizlenir, yıkanır ve dolgu malzemeleri ile sıkıca doldurulur.

Kanal Tedavisi ne zaman gerekir?

Kanal tedavisinin birinci sebebi diş çürükleridir. Eski dolguların kenarlarının bozulması ile meydana gelen sızıntılar sonucunda da dişlerde çürük meydana gelerek kanal tedavisi gerekliliği yaratabilir. Dişe gelen darbeler ya da ara yüzeylerde meydana gelen gizli çürükler, dişlerde kırılmalara sebep olarak kanal tedavisi gerekliliği yaratabilir.

Özellikle çocukluk çağında ön dişlere gelen darbeler dişlerde kırılma olmasa bile diş köklerine zarar verebilir. Bu nedenle diş hekimi muayenesi ve takibi şarttır.

Kanal tedavisine ihtiyaç duyan hastalarımız genellikle ısırırken ağrı ve sıcak-soğukta hassasiyet şikâyetiyle bize başvururlar. Herhangi bir şekilde ağrıyla belirti vermeyen durumlarda diş canlılığını kaybetmiş olabilir ve kök ucunda iltihaplanma görülebilir.

Kök ucunda iltihaplanma olan dişler uzun süre belirti vermeden ağız içinde kalarak kemik kaybına sebep olabilirler. Bu nedenle belirli aralıklarla dişlerin muayenesi şarttır.

Kanal tedavisi gerekliliği ve köklerin durumu mutlaka röntgen ile kontrol edilerek tedaviye başlanmalıdır. Kliniğimizde klasik radyografilerin yanında dijital radyografilerde tedavinin her aşamasında kullanılmaktadır.

Kanal Tedavisi sırasında ve sonrasında ağrı duyulur mu?

Kanal tedavisi için yapılan anestezi diş çekimi ya da dolgu için yapılan anesteziden farksızdır ve işlem sırasında ağrı duyulmaz.

Kanal tedavisi sonrasında, müdahale edilen diş ve çevresinde meydana gelen hassasiyet iyileşme sürecinin normal ve gerekli bir aşamasıdır. Çiğneme ve ısırma esnasında hafif dereceli zonklama ve hassasiyet hissedilmesi normaldir. 2-3 gün süreyle tedavi edilen diş üzerine fazla çiğneme basıncı yapmamaya özen gösterilmelidir.

Neden Fildişi?
  • Uzman hekimlerimiz ile yapmış olduğumuz tüm tedavilerde öncelik insan sağlığına verilmektedir.
  • Bakırköy diş poliklinikleri arasında kullanılan en özel tekniklerle hasta sağlığına verdiğimiz önemi devamlı olarak vurgulamaktayız.
Bakırköy'de Neredeyiz?

Bakırköy'de-neredeyizKliniğimize Bakırköy merkez, Zeytinburnu, Bahçelievler, Şirinevler, Ataköy gibi cevre bölgelerden kolayca ulaşabilmeniz için herhangi bir Bakırköy otobüs hattı üzerinden Zuhuratbaba durağında indiğinizde kliniğimizin tabelasını görebilirsiniz.

Kliniğimize İstanbul’un tüm semtlerinden Bakırköy otobüsleri ile çok kolay ulaşabilirsiniz. Ayrıntılı bilgi için iletişim numaralarımız üzerinden bizden bilgi edinebilirsiniz.

Bakırköy Fildişi Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği

Telefon: (0212) 572 82 81 – 572 82 88