Diş Beyazlatma Tedavisi Sonrası

fil-disiDiş beyazlatma (Bleaching) sonrası genelde her hastada az ya da çok hassasiyet görülür(çok nadir olarak hiç görülmeyebilir). Bu hassasiyetler geçicidir,1–3 gün arasında kaybolurlar. Özellikle ilk gün hastanın bir analjezik (ağrı kesici) kullanması gerekir.

• Yine ilk birkaç gün aşırı soğuk ya da sıcaktan kaçınılmalıdır.

• Beyazlatma sonrasında her hastanın uyması gereken bir diyet listesi vardır. Her türlü renk verici yiyecek ya da içecek yasaktır. Özellikle ilk 3 gün çok hassastır, fakat idealinde 1 hafta–10 gün dikkat edilmelidir.

• Sigara, çay, kahve, çikolata, kırmızı şarap, vişne, karamel, salça gibi renk verici koyu renk barındıran ürünler işlem bitimini takiben 1 hafta süreyle kullanılmamalıdır. Aksi takdirde elde edilen beyazlık geri dönecektir.

• Beyazlatma işlemi sonrasında beyazlatıcı diş macunu kullanımı da beyazlatma etkisini uzatacaktır. Burada dikkat edilmesi gereken nokta içerisinde aşındırıcı bulunan diş macunları veya diş tozlarının kesinlikle kullanılmamasıdır. Aşındırıcılı ürünler belirli bir süre sonra hem renkleşmeye hem de hassasiyete sebep olurlar.

• Günde en az 2 kere diş fırçalayan, 6 aylık düzenli kontrollerini yaptıran, sigara kullanmayan ve aşırı çay kahve tüketmeyen bir hastada yapılan beyazlatmanın etkisi uzun süre korunur.

• Belirli aralıklarla (2–3 senede bir) ev tipi beyazlatma ile desteklenebilir. Bu kurallara uymayan hastalarda diş renginde geri dönüş olabilir, geri dönüş sonucunda yeniden beyazlatma işlemi yapılabilir.